W stolicy polskiego filmu

Jako klasy ósme postanowiliśmy z naszymi Wychowawcami rozpocząć rok szkolny od krótkiej wycieczki do Łodzi. Tematem przewodnim wyjazdu była „Łódź – ziemia obiecana i stolica polskiego filmu”.

Na wycieczkę ruszyliśmy pociągiem w czwartek 22 września. Pobyt w mieście rozpoczęliśmy od obiadu w Restauracji Ramki, gdzie zostaliśmy ugoszczeni przy jednym, dłuuuugim stole, przez co atmosfera zrobiła się bardzo rodzinna (foto nr 1).

Następnie udaliśmy się na ulicę Piotrkowską, gdzie spotkaliśmy panią Magdalenę. W tym dniu p. Magdalena była naszym przewodnikiem po tych bardziej znanych i nieznanych atrakcjach w okolicach ul. Piotrkowskiej. Na naszej drodze spotkaliśmy m.in. Władysława Reymonta, otoczyliśmy Ławeczkę Juliana Tuwima, a niektórzy z nas postanowili pomóc w trudach codziennej pracy łódzkiemu lampiarzowi. Zatrzymywaliśmy się także w podwórzach kamienic poznając łódzkie murale. Nie mogło także zabraknąć nas w Pasażu Róży, a przy łódzkiej Manufakturze zrobiliśmy sobie grupowe zdjęcie w lustrzanym sercu WOŚP-u. (foto nr 2, 4, 5, 6, 7 i 8).

W piątek zwiedzaliśmy Księży Młyn, gdzie znajduje się historyczne osiedle robotnicze i zabudowania fabryki Karola Scheiblera. Zachwycił nas ogrom tego kompleksu, jego przemyślana architektura, ale również bardzo udana rewitalizacja. (foto 9 i 10).

Ostatnim punktem naszego wyjazdu była wizyta w Muzeum Kinematografii w Łodzi, które mieści się w dawnym pałacu właściciela fabryki włókienniczej na Księżym Młynie. Zobaczyliśmy jak wyglądały początki filmu, dowiedzieliśmy się w jak wielu polskich produkcjach miasto Łódź było tłem dla fabuły. Na koniec świetnie bawiliśmy się w dziale poświęconym bajkom (foto nr 11 i 12).

W godzinach wieczornych wróciliśmy do Warszawy, by nabierać przez weekend sił na nowy tydzień pracy, ale i na radość związaną z obchodami Święta Szkoły.